Recensie: Wie is het slimst?

Wie is het slimst is een encyclopedie vol met allerlei quizvragen met meer dan 80 verschillende onderwerpen. Het boek is een bron van informatie voor iedere basisschoolleerling en een mooie bron vol ideeën voor ‘Weetje van de week‘ lessen.

Wie is het slimst?

Het boek

Wie is het slimst? staat boordevol met allemaal verschillende quizvragen waarmee je je eigen deskundigheid of die van je vrienden kan testen.  je kunt allereerst je eigen basiskennis ophalen met hulp van informatie op de feitenpagina’s die volstaan met onmisbare kennis. Vervolgens kun je jezelf testen.  Je kunt kijken naar de afbeeldingen met hun bijbehorende opmerking en naar het kader aan de zijkant van de bladzijden. Je gaat dan proberen om de juiste antwoorden bij de juiste afbeelding te vinden. Onderaan de bladzijden staan, op zijn kop, de antwoorden.

De quizvragen zijn verdeeld over twee bladzijden per onderwerp en deze onderwerpen zijn verdeeld in 5 verschillende thema’s, namelijk:

• ware wetenschap
  • natuurtalent
  • kei in aardrijkskunde
  • geschiedenisster
  • cultuurtijger

Kun jij bijvoorbeeld de vlag van Rusland herkennen, of weet jij het verschil tussen verschillende dinosaurussen?

Dit boek vind ik uniek in de boekenmarkt. Informatieboeken zijn de laatste tijd steeds populairder in mijn groep en dit boek zal ook zeker populair worden. Juist de combinatie van informatie, mooie foto’s en de quizvragen maat het boek tot een fijne aanwinst voor de groepsbibliotheek. De vragen zijn opgebouwd in drie verschillende moeilijkheidsniveaus, zodat er voor ieder kind (en iedere volwassene) uitdaging te vinden is in het boek.  Dit boek heeft mij heel veel nieuwe dingen geleerd.

Titel: Wie is het slimst?
Ondertitel: Test je kennis. Het quizboek voor kinderen

Andere informatieve boeken op juf-judith.nl