Vakliteratuur

Hieronder staan recensies van vakliteratuur op publicatiedatum. Zoek je nog meer vakliteratuurtips? Op deze pagina staat een overzicht van alle recensies van vakliteratuur die zijn verschenen op juf-judith.nl.

Recensie: Wie dit niet leest is gek

Wie dit niet leest is gek is een boek dat iedere (aankomende) leerkracht zou moeten lezen. Een pleidooi voor leespromotie en leesplezier om de ontlezing in Nederland tegen te gaan. Een recensie……

Posted in Alle berichten, lezen, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Als je leerling stil is

In ‘Als je leerling stil is’, voert Horeweg een pleidooi voor de stille leerlingen, die vaak niet gezien worden in de klas en gewoon doen wat ze moeten doen. Ook zij hebben aandacht van de leerkracht nodig, helemaal wanneer er achter dat stil zijn een probleem verborgen zit.

Posted in Alle berichten, Gedrag en sociaal leren, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment

Recensie: Zakboek voor anti-pestcoördinatoren in PO en VO

Het zakboek voor anti-pestcoördinatoren is een handig naslagwerk voor iedere medewerker in het PO of VO met deze taak. Een recensie……

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De school als werkplaats

De school als werkplaats is het tweede boek van Eva Naaijkens en Martin Bootsma over het werken aan meer vakmanschap en minder werkdruk in een schoolteam. Ik vertel je graag waarom ik dit boek een aanrader vindt voor ieder schoolteam….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Wegwijzer voor de intern begeleider

Wegwijzer voor de intern begeleider is een handboek dat ik had willen hebben toen ik startte als intern begeleider. In deze recensie vertel ik je graag waarom…..

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Leave a comment

Recensie: Teken je gesprek over gedachten

In teken je gesprek over gedachten wordt gevisualiseerd wat iemand denkt en daarvoor voelt. Hierdoor wordt inzichtelijk wat de invloed is van de gedachten en gevoelens op het gedrag en resultaat van iemand. Een recensie….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Differentiëren in 5, 4, 3

Een boek dat praktisch is, fijn wegleest en direct handvatten biedt om differentiatie in de klas mogelijk te maken, dat is het boek differentiëren in 5, 4, 3. Een aanrader voor een ieder die het differentiëren beter in de vingers wil krijgen.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment

Recensie: ADHD in de klas

ADHD in de klas is een duidelijk en compleet werk over ADHD in het basisonderwijs. Wanneer je als leerkracht op zoek bent naar een informatief boek over ADHD raad ik deze van harte aan!

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De gelukkige leraar

Een no-nonsens boek over het onderwijs dat lekker wegleest en waarbij je regelmatig denkt ‘Inderdaad’, dat is het boek ‘De gelukkige leraar’ van (juf) Maike. Ik vertel je graag waarom dit boek een must-read is voor iedere leerkracht.

Posted in Alle berichten, Materialen en uitstapjes voor de leerkracht, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Omgaan met weerstand

In ‘omgaan met weerstand’ worden tips en ideeën gegeven over hoe je met weerstand van collega’s om kunt gaan. Een recensie…

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment