Vakliteratuur

Hieronder staan recensies van vakliteratuur op publicatiedatum. Zoek je nog meer vakliteratuurtips? Op deze pagina staat een overzicht van alle recensies van vakliteratuur die zijn verschenen op juf-judith.nl.

Recensie: Zorg voor kleuters

Zorg voor kleuters is een praktisch boek voor alle leerkrachten in de onderbouw. Het boek geeft praktische adviezen die direct na het lezen in de praktijk zijn te brengen. Een recensie….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged | Leave a comment

Recensie: Vloeiend van groep 2 naar 3

Vloeiend van groep 2 naar 3 is een aanrader wanneer je (in de toekomst) werkt in de onderbouw of wanneer je als team het onderwijs in de onderbouw opnieuw vorm wilt geven door een nieuwe visie te ontwikkelen. Ik vertel graag waarom..

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged | Leave a comment

Recensie: Technisch lezen in een doorlopende lijn

Technisch lezen in een doorlopende lijn is een praktisch leesbaar boek dat een must-read is voor iedere leerkracht. Technisch kunnen lezen is een belangrijke vaardigheid, maar het gaat niet zo goed met het lezen in Nederland. Met dit boek kun je je als leerkracht een stuk zekerder noemen in het onderwijzen van technisch lezen.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: Voorkom lastig gedrag

Voorkom lastig gedrag is een praktisch en fijn leesbaar boek waarin verschillende ideeën staan om preventief te werken aan het voorkomen van gedragsproblemen.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Teken je gesprek over faalangst – recensie

Met teken je gesprek over faalangst visualiseer je het probleem van de leerling, om de leerling zicht te geven op mogelijke oplossingen van het probleem. Een recensie van ‘Teken je gesprek over faalangst’.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , , | Leave a comment

Recensie: Bordwerk en aantekeningen

In bordwerk en aantekeningen wordt de meerwaarde van slow teaching door goed gebruik van het schoolbord en het laten maken van aantekeningen uitgelegd. In deze recensie vertel ik je graag waarom ik dit boek een aanrader vind. 

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , , | Leave a comment

Coöperatieve werkvormen voor elke groep en ieder vak – Recensie

Coöperatief werken versterkt de groep en de sociale vaardigheden van de leerlingen. In deze recensie aandacht voor het boek coöperatieve werkvormen voor elke groep en ieder vak.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Leave a comment

Teken je gesprek over gedrag – recensie

Met teken je gesprek over gedrag heeft de leerling de regie bij het nadenken over het eigen gedrag en het bedenken van mogelijke oplossingen bij de problemen. Een recensie….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , , | Leave a comment

Recensie: EDI 2.0

Dit jaar kwam EDI 2.0 uit, een bijgewerkte versie van het eerste boek over een wetenschappelijk onderbouwd instructiemodel. Ik vertel je in deze recensie graag waarom dit boek een must-read is voor iedere leerkracht.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment

Start to draw – recensie

Aandacht vasthouden van leerlingen is soms best een uitdaging in deze digitale tijd. Het boek start to draw kan een impuls zijn om je lessen visueler te maken, waardoor je minder zult presenteren met een powerpoint, maar met tekeningen.

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , | Leave a comment