Recensie: Botje & Co

Botje & Co is inmiddels het derde boek uit de Botje serie van Janneke Schotveld. In Botje & Co gaan Bibi en Botje naar Parijs waar een belangrijke robotwedstrijd wordt gehouden. Botje mag echter niet opvallen, omdat mensen dan wel eens zouden kunnen merken dat ze geen gewoon robotje is……

Recensie: Botje & Co

Appie Eensteen, de bekendste robotbouwer van Nederland, mag Nederland vertegenwoordigen tijdens de eerste grote robotwedstrijd van Europa. Ook Bibi en Midas mogen met Appie mee, een droom die uitkomt voor Bibi, die later zelf ook robotbouwer wil worden. Bibi en Midas krijgen de opdracht om Botje in de gaten te houden. Botje mag natuurlijk niet opvallen tijdens deze robotwedstrijd, want dan zou iemand wel eens kunnen merken dat Botje veel meer is dan een gewoon robotje.

Onderweg en in het hotel komt Appie robotbouwer Gisela tegen met haar robot Cocobeaudulaire. Het wordt Bibi, Botje en Midas al snel duidelijk dat Gisela en Appie niet echt vrienden zijn. Cocobeaudulaire (ook wel Co genoemd) is wel gecharmeerd van Botje en dit lijkt wederzijds te zijn. Hoe kan dit echter goed gaan zonder dat opvalt dat Botje geen gewoon robotje is?

Het boek is weer een heerlijk verhaal over het bijzondere robotje Botje met haar vrienden Bibi en Midas. Samen beleven ze een avontuur in Parijs, de stad van de liefde. Ook de vader van Bibi is mee om te proberen zijn breiwerken ook in Parijs te kunnen verkopen. Dit zorgt voor de nodige humoristische ontwikkelingen in het boek. Het is wel verstandig om eerst in ieder geval het eerste deel van de Botje reeks te hebben gelezen, zodat je als lezer weet wie Botje is.

Titel: Botje & Co
Auteur: Janneke Schotveld
Illustraties: Annet Schaap