Recensie: Kleine wijze wolf

Een dier dat al heel veel weet, maar meer wil blijven leren en weten. Om deze kennis tot zich te nemen leest hij heel veel boeken, maar wanneer hij deze kennis kan gebruiken heeft hij hier eigenlijk geen tijd voor….

Recensie: Kleine wijze wolf

Wolf leest hele dikke boeken, kent kruiden, ontdekt nieuwe sterren en weet eigenlijk alles. Daarom wordt hij kleine wijze wolf genoemd. De dieren uit de buurt komen dan ook graag met hun vragen bij wolf. Kleine wijze wolf wil nog wijzer worden, nog meer boeken lezen. Daarom wil hij niet meer gestoord worden door de dieren uit te buurt. Dan komt er iemand van het paleis van de koning. De koning is ziek en heeft zijn hulp nodig. Kleine wijze wolf zegt dat hij weer geen tijd heeft, maar hij wordt bevolen om toch te komen. De weg naar het paleis vinden lukt kleine wijze wolf niet, gelukkig heeft hij vrienden….

In het verhaal ontdekt Kleine wijze wolf dat kennis hebben heel fijn is, maar dat het ook belangrijk is om iets met deze kennis te doen. Anderen te helpen bijvoorbeeld. Ook ontdekt kleine wijze wolf dat het fijn is wanneer anderen je helpen. De boodschap van voor elkaar klaar staan is een belangrijke boodschap in dit boek. Soms zijn de prenten niet direct in één keer duidelijk, als lezer en kijker wordt je op sommige prenten uitgenodigd om langer te kijken. Hierdoor ontdek je iedere keer opnieuw andere dingen.

• In het verhaal gaat de Kleine wijze wolf naar het paleis van de koning. Laat de leerlingen een routekaart maken naar het paleis.
  • Ook neemt de Kleine wijze wolf verschillende vervoersmiddelen. Laat de leerlingen deze navertellen en tekenen.
Taal