Recensie: Hallo lief lammetje ….

Vorig jaar heeft Sinterklaas mijn dochters beide een boekje gegeven met hun eigen naam in de hoofdrol. Onze kleine boef was toen te jong om het goed te beseffen, maar inmiddels mag ik het boekje dat zij gekregen heeft iedere week voorlezen. Een recensie van Woezel en Pip’s  hallo lief lammetje.

Hallo lief lammetje – boekje met naam

Your Suprise

Zelf kende ik wel boeken met naam, maar ik kende deze boeken nog niet. Wel kan ik me herinneren dat er in de decembermaand veel reclame’s op TV waren van boeken met naam. Mogelijk heeft Sinterklaas hier het idee vandaan? Vandaag bezocht ik de website van your surprise. Ik was verbaasd van de grote hoeveelheid boeken die je kunt laten personaliseren, zowel voor volwassenen als voor kinderen. Zo zijn er boeken van thrillers, receptenboeken, invulboeken en strips voor volwassenen en boeken van Frozen, Cars, Viana, Dikkie Dik, Woezel en Pip, Mees Kees, Bumba en zelfs Donald Duck strips voor kinderen.

In het boekje Woezel en Pip ‘Hallo lief lammetje’ is het gras in de tovertuin heel erg hoog. Tante Perenboom heeft daarom mevrouw Schaap uitgenodigd om het gras op te komen eten. Mevrouw Schaap heeft haar jongste kindje meegenomen. Dit jongste kindje heeft de naam die je zelf kunt opgeven, dus in dit geval heet dit lammetje Yinthe. Yinthe mag met Woezel en Pip in de tovertuin spelen, maar mevrouw Schaap waarschuwt wel dat Yinthe graag rustige spelletjes speelt. Wanneer Woezel en Pip willen gaan kleuren met Yinthe blijkt echter dat Yinthe het veel leuker vindt om wilde-honden-spelletjes te spelen, maar of mevrouw Schaap dit een goed idee zal vinden?

Onze kleine boef vindt, zoals al aangegeven, dit boekje geweldig. Ze vindt het bijzonder dat het lammetje dezelfde naam heeft als zijzelf, “dat heeft de mevrouw (lees schrijfster) goed bedacht.” Het verhaal is kindvriendelijk en vanuit de belevingswereld van een kind geschreven. Dit maakt dat het verhaal kinderen aanspreekt. Ik vind dit boek dan ook zeker een waardevolle aanvulling in onze thuisbibliotheek en lees het boek (ook al is het iedere week…..) met plezier voor.