Zweeds loopspel – Kinderboekenweek

Een Zweeds loopspel is een manier om bewegend te leren. Het Zweeds loopspel kinderboekenweek is een kant en klaar en iedere kinderboekenweek opnieuw te gebruiken.  Hoe het werkt en de benodigde materialen is te vinden in deze blog.

Zweeds loopspel – Kinderboekenweek

Het doel

Een Zweeds loopspel is een renspel. Welk team (of welke leerling) heeft als eerste alle antwoorden op de vragen gevonden? En wie heeft de meeste antwoorden goed?

Werkwijze

Het Zweeds loopspel is een estafettespel waarbij er opdrachtenkaarten zijn verspreid over een afgesproken ruimte, zoals het schoolplein of de gangen van het schoolgebouw. De leerlingen lezen de vraag op de opdrachtenkaart en kiezen het antwoord uit de meerkeuzevragen die onder de opdrachtenkaart staan. Oorspronkelijk is het zo dat de leerlingen bij deze werkvorm verveeld zijn in groepjes, maar natuurlijk kun je er ook voor kiezen om alle leerlingen rond te laten rennen.

Wanneer de tijd ingaat is er één persoon van het team die naar een vraag toe rent. De andere teamleden wachten met het antwoordenblad. Wanneer de leerling terug komt tikt hij of zij de volgende leerling aan. Deze leerling mag nu naar een andere vraag toe rennen. Iedere leerling die een vraag heeft gevonden noteert natuurlijk het antwoord op het antwoordenblad. Wanneer het team alle antwoorden heeft gevonden rent het team naar de leerkracht. Die noteert de tijd op het antwoordenblad. Wanneer de leerlingen alleen spelen is dit natuurlijk heel goed te doen door alle leerlingen rond te laten rennen.

Dit Zweeds loopspel kinderboekenweek bevat algemene vragen over de kinderboekenweek. Binnenkort komt er op juf-judith ook een Zweeds loopspel kinderboekenweek dat past bij het thema van de kinderboekenweek van dit jaar.

Downloads

Uitgelichte afbeelding: : OpenClipart-Vectors via Pixabay

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.