Coöperatieve werkvormen

Coöperatieve werkvorm – binnen-buitencirkel

Bij de coöperatieve werkvorm ‘binnen-buitencirkel’ delen de leerlingen informatie op een gestructureerde manier met elkaar.  Ik vertel je graag hoe deze energizer werkt…..

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Lesmaterialen en ideeën | Leave a comment

Genummerde hoofden, een coöperatieve werkvorm

Bij de coöperatieve werkvorm genummerde hoofden krijgen alle leerlingen een nummer. Dit nummer is vooral van belang bij het geven van antwoorden, alle leerlingen van het groepje moeten namelijk het antwoord weten.

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Lesmaterialen en ideeën | Tagged | Leave a comment

Kerst memoryspel

In de weken tussen Sint en kerst is het leuk om met leerlingen een spel te spelen. Speciaal voor deze dagen maakte juf-judith een kerst memoryspel.

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Energizer, kerst | Tagged | Leave a comment

Memoryspel Sinterklaas

Het Sinterklaasfeest barst al weer bijna los op school.  Speciaal voor deze dagen maakte juf-judith een memoryspel Sinterklaas.

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Energizer, Lesmaterialen en ideeën, sinterklaas | Tagged | Leave a comment

Coöperatieve werkvorm: Placemat

Placemat is een coöperatieve werkvorm die je goed kunt gebruiken in de groep om leerlingen eerst zelf te laten nadenken en vervolgens te laten discussiëren over hun antwoorden om gezamenlijk tot één groepsantwoord te komen.

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Lesmaterialen en ideeën | Leave a comment

Herfst memoryspel

Een memoryspel over de herfst is altijd leuk om te spelen. Wist je echter dat je een memoryspel voor meer dingen kunt gebruiken in de groep? In dit blog staan ideeën en is een herfst memoryspel te downloaden.

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Energizer, herfst | Tagged | Leave a comment

Coöperatieve werkvorm: Denken- Delen- Uitwisselen

Denken-Delen-Uitwisselen is een coöperatieve werkvorm die leuk is om regelmatig te gebruiken op school. Hoe werkt deze werkvorm en bij welke lessen kun je de werkvorm goed gebruiken?

Posted in Alle berichten, coöperatieve werkvormen, Lesmaterialen en ideeën | Tagged | Leave a comment