Vakliteratuur

Hieronder staan recensies van vakliteratuur op publicatiedatum. Zoek je nog meer vakliteratuurtips? Op deze pagina staat een overzicht van alle recensies van vakliteratuur die zijn verschenen op juf-judith.nl.

Recensie: En wat als we nu eens gewoon gingen lesgeven?

Onderwijs terug brengen naar de basis, namelijk lesgeven. Het motto van de auteurs is ‘de leraar staat centraal’. Dit bereiken auteurs op hun eigen Alan Turingschool met kwaliteitsaanpak Enigma. Een recensie van ‘En wat als er nu eens gewoon gingen lesgeven?’

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , | 1 Comment

Recensie: Speel je vaardig

Executieve functies trainen door het spelen van spelletjes. Het klinkt misschien te mooi om waar te zijn, maar het is zeker goed mogelijk. Vaak kost het de leerkracht echter veel uitzoekwerk om te bekijken wel spel past bij welke executieve functie. Gelukkig heeft Heidi van der Westerlaken ‘Speel je vaardig’ ontwikkeld. Hiermee kun je als leerkracht snel aan de slag meer lezen……….

Posted in Alle berichten, Executieve functies, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Recensie: De gouden weken. Groepsvorming en ouderbetrokkenheid.

De gouden weken zijn een bekend fenomeen in het onderwijs Vandaag een recensie over het boek ‘de gouden weken’

Posted in Alle berichten, Gouden weken, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , | 1 Comment

Recensie: Handelingsgericht werken. Samenwerken aan schoolsucces.

Handelingsgericht werken. Samenwerken aan schoolsucces is een herziene versie op basis van ervaringen en de invoering van passend onderwijs. 

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , | Leave a comment

Recensie: Positieve bekrachtiging op school

De school is een oefenplek waar leerlingen kunnen oefenen met sociaal gedrag en zelfstandig werken. Het boek ‘Positieve bekrachtiging op school’ beschrijft 20 werkvormen waarmee gewerkt kan worden aan een positief schoolklimaat. 

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , | Leave a comment

Recensie: Autisme in de klas

Sommige leerkrachten zitten met vragen over wat het betekent om een leerling met autisme in de klas te hebben. Ze vragen zich af hoe ze hiermee om kunnen gaan, zonder andere leerlingen in de groep te benadelen. Daarom is het boek ‘Autisme in de klas’ geschreven door twee moeders van een kind met autisme die daarnaast ook werkzaam zijn op meer lezen……….

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment

Brochure ‘Ruimte in regels’

Het is je vast niet ontgaan, op maandag 13 november lanceerde het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap samen met de Inspectie van het Onderwijs de brochure ‘Ruimte in Regels’. Het doel van deze brochure is een overzicht te geven van de belangrijkste regels rondom administratie en verantwoording voor leerkrachten in het primair onderwijs.

Posted in Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , , , | Leave a comment

Recensie: Meester Mark rekent het goed

Meester Mark heeft inmiddels al meerdere boeken op zijn naam staan en is inmiddels in onderwijsland een graag gelezen auteur. Ook het boek Meester Mark rekent het goed is een aanrader!

Posted in Materialen en uitstapjes voor de leerkracht, Recensies, Vakliteratuur | Leave a comment

Recensie: Executieve functies versterken op school

Iedere leerkracht heeft in zijn of haar klas wel leerlingen die hun werk niet op tijd af hebben,  schriften en pennen kwijt zijn en die altijd extra hulp nodig hebben. Dit kan soms best wel eens frustraties oproepen, vooral omdat de leerkracht het al zo druk heeft. Het boek ‘Executieve functies versterken op school’ kan de leerkracht helpen…

Posted in Alle berichten, Recensies, Vakliteratuur | Leave a comment

Recensie: De beroepsstandaard voor de gedragsspecialist

Een hulpmiddel om te komen tot een duidelijke functieomschrijving voor de gedragsspecialist. Dat is het boek ‘de beroepsstandaard voor de gedragsspecialist van uitgeverij Pica. 

Posted in Recensies, Vakliteratuur | Tagged , , | Leave a comment